Παρασκευή, 20 Ιούλιος 2018

Διαβήτης και Διατροφή: Τι μπορείτε να φάτε όταν βγαίνετε έξω και τι να προσέχετε

Σύμφωνα με τις σύγχρονες απόψεις περί Διατροφής στον Διαβήτη, δεν υπάρχουν τροφές που απαγορεύονται. Υπάρχουν μόνο τροφές που θα πρέπει να αποτελούν τη βάση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου και τροφές που, καλό είναι, να καταναλώνονται με μετρό.

Η σωστή Διατροφή είναι ένα από τα κυρία όπλα μας στην αντιμετώπιση του διαβήτη. Έχουν κατά καιρούς εκδοθεί διαφορές οδηγίες ως προς το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να τρώει ένας διαβητικός. Όμως σύμφωνα με σύγχρονες απόψεις δεν υπάρχουν τροφές που απαγορεύονται. Υπάρχουν τροφές που θα πρέπει να αποτελούν τη βάση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου και τροφές που, καλό είναι, να καταναλώνονται με μετρό. Δηλαδή, η διατροφή του διαβητικού δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά από αυτό που ονομάζαμε ισορροπημένη διατροφή. Και σίγουρα δεν είναι μια στερητική διατροφή που θα πρέπει να ακολουθεί κανείς για κάποιο χρονικό διάστημα. Είναι μια αλλαγή διατροφικών συνήθων,  πάντα προσαρμοσμένη στην καθημερινότητα του καθενός.

Έτσι λοιπόν η έξοδος για φαγητό δεν αποτελεί μια απαγορευμένη συνήθεια για ένα άτομο που πάσχει από Διαβήτη. Κάποτε βγαίναμε έξω για ευχαρίστηση, μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Στην εποχή μας με τόσα εστιατόρια και επιλογές που προσφέρονται, αυτή η ευχαρίστηση έχει γίνει μια πολύ συχνή κοινωνική συνήθεια.

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες επιλογές φαγητού ανάλογα με το είδος της εξόδου καθώς και κάποιες χρήσιμες συμβουλές, όπως διαβάσαμε στο diatrofi.gr, που, καλό είναι, να τηρούνται πριν και κατά τη διάρκεια του γεύματος.

Σε κλασικού τύπου εστιατόριο μπορείτε να επιλέξετε:

Μια μερίδα ψαρί ή κοτόπουλο ή ψαρονέφρι ή μπριζόλα χοιρινή/μοσχαρισια ή σνίτσελ ψητό συνοδευόμενο με σαλάτα και μια φέτα ψωμί ή ½ φλιτζάνι ρύζι ή μια μέτρια πατάτα.

Σε Ιταλικό εστιατόριο μπορείτε να επιλέξετε:

  • Μια μερίδα ζυμαρικά * με σάλτσα από σολομό ή τόνο ή κιμά ή λαχανικά ή θαλασσινά και σαλάτα (σε αυτή την επιλογή καλό θα ήταν να αποφευχθεί η κατανάλωση ψωμιού ή πατάτας ρυζιού, γιατί έχετε καταναλώσει ήδη μια μερίδα αμύλου με τα ζυμαρικά).
  • Δυο κομμάτια πίτσα και σαλάτα (και σε αυτή την επιλογή καλό θα ήταν να αποφευχθεί η κατανάλωση ψωμιού ή πατάτας ρυζιού).

* αν υπάρχει δυνατότητα επιλογής προτιμήστε ζυμαρικά ολικής αλέσεως γιατί έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (σταδιακή αύξηση γλυκόζης στο αίμα).

Σε ψητοπωλείο μπορείτε να επιλέξετε:

  • Καλαμάκια χοιρινά ή κοτόπουλο συνοδευόμενα με σαλάτα και μια φέτα ψωμί ή 1 πίτα αλάδωτη.
  • Μια πίτα αλάδωτη που θα περιέχει καλαμάκι κοτόπουλο ή χοιρινό λίγες πατάτες, ντομάτα, τζατζίκι (καλό θα ήταν να αποφύγετε τις σως), συνοδευόμενη με σαλάτα

Σε κάποιο ταχυφαγείο μπορείτε να επιλέξετε:

  • Μια σαλάτα ανάμεικτων λαχανικών με κοτόπουλο ή χοιρινό ή τόνο ή τυρί συνοδευομένη με μια φέτα ψωμί ή πατάτα ή λίγα κρουτόν ψητά.
  • Μια μπαγκέτα σικάλεως με λαχανικά, τυρί ή αυγό ή τόνο ή κάποιο άλλο αλλαντικό χαμηλό σε λιπαρά. (καλό θα ήταν να αποφύγετε το βούτυρο και τη σως).

Χρήσιμες συμβουλές

  • Αν ο τρόπος προετοιμασίας των πιάτων που παραγγέλλετε δεν φαίνεται από την περιγραφή στο μενού, μην διατάσετε να ρωτήσετε (π.χ. ψητό ή τηγανιτό, η σάλτσα είναι με λαχανικά ή τυριά).
  • Κάθε συνοδευτική σάλτσα να μπαίνει σε ξεχωριστό μπολ έτσι ώστε να μπορείτε να ελέγχετε την ποσότητα που τρώτε.
  • Δώστε βαρύτητα στο μέγεθος της μερίδας! Μερικές φορές είναι πολύ μεγάλες. Αν η δική σας είναι πολύ μεγάλη, δεν χρειάζεται να την φάτε ολόκληρη.
  • Μην παραλείπετε γεύμα με την προοπτική ότι θα φάτε πολύ αργότερα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει υπογλυκαιμία και ενδέχεται να φτάσετε στο εστιατόριο πεινασμένοι με αποτέλεσμα να φάτε πολύ περισσότερο.
  • Ελεγχόμενη ποσότητα αλκοόλ (ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα) πριν, κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά το γεύμα δεν επηρεάζει τον έλεγχο του διαβήτη.
  • Πάντα να αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κρέας.

Αφήστε μια απάντηση