Παρασκευή, 20 Απρίλιος 2018

Διαβήτης: Τα βότανα – «σύμμαχοι» που πρέπει να εντάξετε στη Διατροφή σας

Νεότερες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως ορισμένα βότανα μπορούν να μειώσουν μέχρι και 27% τις πιθανότητες εκδήλωσης Διαβήτη και να βοηθήσουν στη ρύθμισή του.

Ο Διαβήτης έχει χαρακτηριστεί ως η επόμενη μεγάλη μάστιγα μετά τον καρκίνο. Ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης αυτής της νέα συνθήκης είναι η κακή διατροφή και το «γρήγορο φαγητό» αλλά και η ελλιπής σωματική άσκηση λόγω της καθιστικής εργασίας και των πολλών ωρών μπροστά στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Υπάρχουν όμως κάποιες τροφές οι οποίες δείχνουν ότι μπορούν να περιορίσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη ή να βοηθήσουν να γίνει πιο ομαλή και εύκολη η ρύθμισή του.

Αυτές οι τροφές είναι τα παρακάτω βότανα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε κάθε συνταγή και να προσφέρουν, όχι μόνο υγεία, αλλά και μια φρέσκια, πολύ ιδιαίτερη γεύση.

Βασιλικός

Σε μια μικρή επιστημονική μελέτη στην οποία συμμετείχαν 40 άτομα με Διαβήτη τύπου 2, διαπιστώθηκε ότι εκείνοι που καταναλώνουν βασιλικό ήταν σε θέση να μειώσουν τα επίπεδα της γλυκόζης νηστείας στο αίμα τους κατά περίπου 17,6%. Επιπλέον, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους μετά την κατανάλωση ενός γεύματος μειώθηκαν κατά 7,3%.

Κανέλα

Το αρωματικό αυτό φυτό δεν ανεβάζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, αλλά το αντίθετο! Σε έρευνα του 2003 διαπιστώθηκε ότι μετά από μόλις 40 ημέρες, ένας τύπος κανέλας που ονομάζεται Cinnamomum aromaticum ή cassia βρέθηκε ότι μειώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα κατά σχεδόν 30%.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι έχει την ικανότητα να βοηθά στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, να αφαιρεί από αυτό τη ζάχαρη και να την αποθηκεύσει στο ήπαρ. Αυτό το καθιστά μια εξαιρετική επιλογή ανάμεσα σε άλλα βότανα και μπαχαρικά που μπορείτε να προμηθευτείτε για να κάνετε κάποιο ρόφημα, όπως τσάι.

Μαντζουράνα

Θεωρείται ένα από τα πιο γνωστά και αποτελεσματικά «αντιδιαβητικά» βότανα. Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Τζόρτζια των ΗΠΑ, μετά από μελέτη για τα βότανα στα σούπερ μάρκετ. Έχει πολύ ισχυρή δράση στηνπαρεμπόδιση της γλυκοζυλίωσης των πρωτεϊνών.

Κύμινο

Η πικάντικη, καπνιστή γεύση του κύμινου είναι ακόμα μια γεύση που μπορούν να απολαύσουν οι πάσχοντες από διαβήτη ή όσοι αντιμετωπίζουν κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη. Όχι μόνο μειώνει τη χοληστερόλη και το σάκχαρο στο αίμα, αλλά ρυθμίζει τα υποπροϊόντα της γλυκοζυλίωσης (AGEs), τα οποία είναι επιβλαβή για εκείνους που φέρουν τη νόσο.

Αφήστε μια απάντηση