Παρασκευή, 19 Οκτώβριος 2018

Διαβήτης και Άσκηση: Νέες οδηγίες για ασφαλή άσκηση – Τι αλλάζει για παιδιά και νέους

Τα 2/3 των ανθρώπων με Διαβήτη τύπου 1 είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό έχει υπέρταση, 40% δυσλιπιδαιμία και οι περισσότεροι δεν κάνουν αρκετή σωματική άσκηση.

Τουλάχιστον 150 λεπτά σωματικής άσκησης την εβδομάδα περιλαμβάνουν οι νέες οδηγίες που εκδόθηκαν στις ΗΠΑ για να ασκούνται με ασφάλεια τα άτομα με Διαβήτη τύπου 1.

Οι οδηγίες που δημοσιεύτηκαν στο Lancet Diabetes & Endocrinology αναφέρουν ότιμέγιστο χρονικό διάστημα χωρίς άσκηση είναι οι 2 ημέρες και συστήνουν άσκηση με αντίσταση. Ειδικά, για παιδιά και νέους με την πάθηση, οι οδηγίες αναφέρουν 60 λεπτά άσκησης την ημέρα.

Ο επικεφαλής της ομάδας επιστημόνων, που συνέταξε τις οδηγίες, καθηγητής Michael C Riddel στο πανεπιστήμιο του Τορόντο, ανέφερε «η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τους διαβητικούς να πετύχουν τους στόχους για τα επίπεδα σακχάρου και τα λιπίδια. Όμως, ο φόβος της υπογλυκαιμίας, η απώλεια ελέγχου στο σάκχαρο και ελλιπείς γνώσεις αποτελούν μεγάλα εμπόδια».

Σε αντίθετη με το παρελθόν, περίπου 2/3 των ανθρώπων με Διαβήτη τύπου 1 είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Περίπου το ίδιο ποσοστό έχει υπέρταση, 40% δυσλιπιδαιμία και οι περισσότεροι δεν κάνουν αρκετή σωματική άσκηση.

Γενικά, σύμφωνα με τους ειδικούς, η αεροβική άσκηση έχει συνδεθεί με μείωση των επιπέδων σακχάρου, ενώ αντιθέτως η αναερόβια είναι δυνατόν να προκαλέσει αύξησή τους. Επίσης, και οι δύο μορφές μπορεί να προκαλέσουν υπογλυκαιμία στη διάρκεια της ανάρρωσης μετά την άσκηση.

Στην αεροβική άσκηση, η μείωση της ινσουλίνης πριν την έναρξη της άσκησης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου υπογλυκαιμίας -το ίδιο μπορεί να γίνει με την αύξηση της λήψης υδατανθράκων κατά 60 γραμμάρια ή παραπάνω.

Πιο συντηρητικές διορθώσεις στην ποσότητα της ινσουλίνης μπορεί να χρειάζονται στην αναερόβια άσκηση -αν και ακόμη και αυτό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο της υπογλυκαιμίας τη νύχτα, ειδικά αν η άσκηση γίνει αργά μέσα στη μέρα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η παρακολούθηση της γλυκόζης πρέπει να γίνεται πιο συχνά πριν, στη διάρκεια και μετά τη σωματική άσκηση, καταλήγουν οι ερευνητές.

Πηγή: virus.com, thelancet

Αφήστε μια απάντηση