Παρασκευή, 16 Νοέμβριος 2018

Κοιλιακό λίπος: Πώς να το υπολογίσετε μόνοι σας – Ποια είναι τα επιθυμητά όρια

Οι αρνητικές επιπτώσεις του αυξημένου κοιλιακού λίπους και της «κεντρικού-τύπου» παχυσαρκίας στην υγεία φαίνονται να είναι ανεξάρτητες από το σωματικό βάρος.

Το αυξημένο σωματικό βάρος αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση πολλών διαταραχών και χρόνιων νοσημάτων. Βασική αιτία είναι η υψηλή συσσώρευση λίπους στο σώμα. Αυτή με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε πλήθος μεταβολικών προβλημάτων και να συμβάλλει προοδευτικά στην ανάπτυξη σοβαρών ασθενειών. Τέτοιες είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο σακχαρώδης διαβήτης και πολλές μορφές καρκίνου.

Ωστόσο, επιστημονικά δεδομένα των τελευταίων δεκαετιών δείχνουν ότι το λίπος που συσσωρεύεται στην περιοχή της κοιλιάς είναι πιο «επικίνδυνο». Το σπλαχνικό λίπος συνδέεται με μεγαλύτερη αύξηση του κινδύνου εμφάνισης των παραπάνω προβλημάτων, συγκριτικά με το λίπος που αποθηκεύεται σε άλλα σημεία του σώματος.

Μάλιστα, οι αρνητικές επιπτώσεις του αυξημένου κοιλιακού λίπους και της «κεντρικού-τύπου» παχυσαρκίας στην υγεία, φαίνονται να είναι ανεξάρτητες από το σωματικό βάρος. Μελέτες δείχνουν πως ακόμη και άτομα φυσιολογικού βάρους με υψηλές τιμές περιφέρειας μέσης, διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης επιπλοκών που σχετίζονται με την παχυσαρκία. Τέτοιες είναι η δυσλιπιδαιμία, η υπέρταση, οι αυξημένοι δείκτες φλεγμονής και το μεταβολικό σύνδρομο.

Επομένως, είναι σημαντικό, εκτός από το σωματικό βάρος και το δείκτη μάζας σώματος, να αξιολογείται τακτικά και η περιφέρεια μέσης.

Πάρτε λοιπόν μεζούρα και μετρήστε

Σύμφωνα με τα όρια που έχει θεσπίσει η Διεθνής Ομοσπονδία Διαβήτη (IDF) για την περιφέρεια μέσης, τιμές που υπερβαίνουν τα 94 cm για τους άνδρες και τα 80 cm για τις γυναίκες θεωρούνται αυξημένες. Από την άλλη, τιμές που ξεπερνούν τα 102 cm για τους άνδρες και τα 88 cm για τις γυναίκες χαρακτηρίζονται ως πολύ αυξημένες. Η μείωση του λίπους στη κοιλιά (σπλαχνικό λίπος) θα πρέπει να αποτελεί κύρια προτεραιότητα στα άτοµα µε κεντρικού τύπου παχυσαρκία και µεταβολικό σύνδροµο. Η μείωση αυτή είναι δυνατόν να επιτευχθεί με ένα συνδυασμό ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής και με αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

Πηγή: neadiatrofis.gr

 

Αφήστε μια απάντηση