Πέμπτη, 20 Σεπτέμβριος 2018

Tai chi chuan Ι: Η εσωτερική πολεμική τέχνη των αργών κινήσεων που βελτιώνει την υγεία (videos)

Το Tai chi πέρασε τα σύνορα της Κίνας και έχει εξαπλωθεί με γοργούς ρυθμούς στον Δυτικό Κόσμο αφού η ενασχόληση με αυτή την Τέχνη έχει αποδειχτεί ωφέλιμη για την νοητική, ψυχική και σωματική υγεία.

Το Tai chi chan αποτελεί μία εσωτερική πολεμική τέχνη με κινήσεις ομαλές και ήπιες που μοιάζουν με χορογραφίες. Στην σύγχρονη ιστορία της Κίνας το Τάι Τσι εξασκείται στα πάρκα και αποτελεί την εθνική γυμναστική τους. Το Tai chi πέρασε τα σύνορα της Κίνας και έχει εξαπλωθεί με γοργούς ρυθμούς στον Δυτικό Κόσμο αφού η ενασχόληση με αυτή την Τέχνη έχει αποδειχτεί ωφέλιμη για την νοητική, ψυχική και σωματική υγεία.

Το Tai chi μπορεί να το ξεκινήσει κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως ηλικίας αφού οι κινήσεις του είναι αργές μαλακές και δεν απαιτούν ρωμαλέα δύναμη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι Κινέζοι αρχίζουν και εξασκούνται από την ηλικία των 50 – 80 ετών.

Η εκτέλεση μιας σειράς αργών συνδυαστικών κινήσεων, αφού πρηγηθεί η χαλάρωση του νου, ονομάζεται φόρμα. Οι φόρμες μπορούν να κρατήσουν από λίγα λεπτά έως και μία ώρα. Ο νους απαιτείται να χαλαρώσει,ώστε ο ασκούμενος να μπορεί να έχει πλήρη συνείδηση όλων των ενεργειακών κινήσεων του σώματός του. Πάντοτε όμως θα πρέπει να θυμόμαστε ότι Tai chi αποτελεί μία σημαντική πολεμική τέχνη. Για αυτό και πολλές σχολές διδάσκουν εκτός από το θεραπευτικό του μέρος και τεχνικές αυτοάμυνας.

Τα ωφέλη του Tai chi στην υγεία δεν είναι τυχαία αφού αυτή η άσκηση βασίζεται στις γενικές αρχές της παραδοσιακής Κινέζικής Ιατρικής, η οποία ασχολείται με την εξισορρόπηση των δύο αντίθετων δυνάμεων Γιν και Γιανγκ που αποτελεούν τις δύο πλευρές του σώματος μας και σχετίζονται με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού.

Πώς μας ωφελεί:

Είναι αρκετά έντονη μορφή άσκησης. Βελτιώνει το σώμα ενώ ο συνδυασμός των κινήσεων και η αποστήθισή τους βελτιώνει την μνήμη μας. Προωθεί την ευλυγισία, την ταχύτητα των αντανακλαστικών, την υπομονή, την παρατηρητικότητα και οξύνει την συγκέντρωσηΜειώνεται το στρές και μέσα από την συνεχή εξάσκησης επιτυγχάνεται ο αυτοέλεγχος σε στιγμές άγχους. Έτσι επιβραδύνεται η διαδικασία γήρανσης και επιτυγχάνεται η μακροζωϊα. Το διαλογιστικό μέρος του Tai chi chuan και οι ασκήσεις του θεωρούνται μαθήματα ζωής.

Οι αργές εξωτερικές κινήσεις του Tai chi βελτιώνουν την λειτουργικότητα των μυών, ενώ με την εκτέλεση των κινήσεων βελτιώνεται η ισορροπία μας. Κατ’ αυτό τον τρόπο η εξάσκσηση στο Tai chι αποτελεί καλή πρόληψη για την οστεοπόρωση αφού αποτρέπει από χτυπήματα λόγω πεσίματος.

Είναι μία άσκηση που δεν μας εξαντλεί. Ο βασικός κανόνας κατά την εξάσκησή του είναι ότι ο ασκούμενος ενεργεί τις ασκήσεις σύμφωνα με τις δυνατότητές του αποφεύγοντας να καταπονεί το σώμα του.
Η μείωση και ο έλεγχος του άγχους μέσω της εξάσκησής μας στο Tai chi αποτελεί καλή πρόληψη για διάφορες χρόνιες νόσους όπως ο διαβήτης που σχετίζεται ευθέως με στρεσογόνους παράγοντες που κατακλύζουν την ζωή μας.

Αυτό που επισημαίνουν όλοι οι δάσκαλοι του Tai chi είναι ότι τα ωφέλη αρχίζουν από τη στιγμή που ο ασκούμενος θα εντάξει την εκτέλεση ασκήσεων Tai chi έστω και ένα τέταρτο του χρόνου του κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει ότι έστω και ένα τέταρτο την ημέρα θα ασχοληθούμε με τον ίδιο τον εαυτο μας και από κει ξεκινά το όμορφο ταξίδι της θεραπείας μας.

Δείτε τα videos:

Αφήστε μια απάντηση