Κυριακή, 21 Οκτώβριος 2018

Αυτές είναι οι τροφές με την περισσότερη «κρυμμένη» ζάχαρη

Τα έχουμε για light αλλά δεν είναι! Ποια είναι τα τρόφιμα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, χωρίς καν να το έχουμε υποψιαστεί;

Η κατανάλωση ζάχαρης, ειδικά αν δεν την ελέγχουμε, σχετίζεται με πολλές σοβαρές παθήσεις, από Παχυσαρκία και Διαβήτη, μέχρι παθήσεις της Καρδιάς και Καρκίνο. Και δεν είναι πάντα εύκολο να περιορίσουμε την ζάχαρη, καθώς την βρίσκουμε κρυμμένη σε πολλές τροφές.

Ποιες είναι οι πιο ύποπτες τροφές, που πρέπει να ελέγχουμε προσεκτικά τις ετικέτες τους;

Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά

Το γιαούρτι είναι θρεπτικό, αλλά τα περισσότερα 0% προϊόντα έχουν πρόσθετη ζάχαρη για να είναι πιο νόστιμα. Αποφύγετε τα γιαούρτια με γεύσεις, και προτιμήστε full fat στραγγιστό γιαούρτι.

BBQ sauce

Τέλεια γεύση για το κρέας, αλλά 2 κουταλιές της σούπας περιέχουν περίπου 14 γραμμάρια ζάχαρης. Για την ακρίβεια, υπολογίζεται ότι το 40% της barbeque sauce είναι απλώς ζάχαρη. Το ίδιο συμβαίνει και με την κέτσαπ. Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί με τα προϊόντα που αγοράζετε.

Χυμός φρούτων

Περιέχει βιταμίνες και μέταλλα, ναι, αλλά περιέχει και μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, χωρίς σχεδόν καθόλου φυτικές ίνες. Κι αυτό ισχύει για τον χυμό που φτιάχνουμε εμείς, στο σπίτι. Αν μιλήσουμε για χυμούς εμπορίου, τότε οι προσθήκες ζάχαρης ξεφεύγουν σε τρομακτικά ύψη.

Σάλτσα για μακαρόνια

Οι έτοιμες σάλτσες για ζυμαρικά είναι γεμάτες με προσθήκες ζάχαρης, για να εξισορροπήσουν την γεύση. Φτιάξτε μόνοι στο σπίτι τις δικές σας κόκκινες σάλτσες, ξέροντας τι υλικά χρησιμοποιείτε.

Μπάρες δημητριακών/ πρωτεΐνης

Με απλά λόγια: Απορρίψτε οποιαδήποτε μπάρα περιέχει συστατικά που δεν μπορείτε να προφέρετε. Είναι φτιαγμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε να «αναπληρώνουν» ένα ολόκληρο γεύμα, συνεπώς αν δεν είναι μεγάλη ανάγκη, αποφύγετέ τις.

Καφέδες με γεύση

Καλό θα ήταν να πίνουμε τον καφέ μας σκέτο, και χωρίς προσθήκες γεύσης, όπως καραμέλα και φουντούκι. Υπάρχουν πολύ μεγάλες ποσότητες κρυμμένης ζάχαρης, ειδικά αν μιλάμε για καφέ που φτιάχνεται έξω και είναι φορτωμένος στις κρέμες και τα σιρόπια.

Παγωμένο τσάι

Τα περισσότερα προϊόντα που θα βρείτε στα μαγαζιά περιέχουν σχεδόν ίσες ποσότητες ζάχαρης με το μέσο αναψυκτικό: δηλαδή πολύ υψηλές. Προτιμήστε ζεστό, πράσινο τσάι ή τσάι από βότανα.

Έτοιμες σούπες

Οι έτοιμες σούπες του εμπορίου, που είναι συνήθως σε μορφή σκόνης, περιέχουν συνήθως προσθήκες ζάχαρης, για την γεύση, αλλά και τεράστιες ποσότητες αλατιού.΄

Φασόλια σε κονσέρβα

Όχι τα φασόλια τα ίδια, αλλά περισσότερο το υγρό στο οποίο συντηρούνται. Ξεπλύνετέ τα καλά πριν τα καταναλώσετε.

Από το iatronet.gr

Αφήστε μια απάντηση