Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020

Μένοντας σπίτι εσείς πόσες φορές ανοίξατε το ψυγείο σήμερα;

Γράφει η Ευτυχία Γαλανάκου,                                                           

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος και Χημικός Α.Π.Θ

Άραγε αν υπήρχε μετρητής κίνησης της πόρτας του ψυγείου σε τι νούμερο θα έδειχνε στο τέλος της ημέρας;   

Πολλοί από μας έχουμε καθημερινά αυτή τη συνήθεια όχι μόνο όταν πεινάμε ή διψάμε αλλά και δυστυχώς από λαιμαργία ή ανία. Η αυτοσυγκράτηση είναι απαραίτητη. Πως μπορούμε να την πετύχουμε;    

Είμαστε μπροστά στο ψυγείο. Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να βάλει φρένο στο τσιμπολόγημα;      

1. Κολλάμε στην πόρτα φωτογραφίες από καλοκαιρινές διακοπές θυμίζοντας μας ότι είναι κοντά το καλοκαίρι και δεν πρέπει να φτάσουμε τη τελευταία στιγμή για δίαιτα. 

2. Χιουμοριστικά αυτοκόλλητα πάνω στην πόρτα με ένδειξη στοπ ή «προσοχή δαγκώνει» ή μια διατροφική συμβουλή του διαιτολόγου μας.                                            

Αν παρόλα αυτά υποκύψουμε και ανοίξουμε την πόρτα προτιμότερο είναι να έχουμε τις εξής επιλογές:                                                    

  • Γαλακτοκομικά κυρίως κεφίρ ή γιαούρτι γιατί από τη μια θα νιώσουμε πληρότητα αλλά και από την άλλη θα βοηθήσουν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού και του γαστρεντερικού μας σύστημα. Επίσης γάλα, τυριά όπως κατίκι Δομοκού, τυρί cottage, ρυζόγαλο και κρέμα χωρίς ζάχαρη κατά προτίμηση σπιτικά.
  • Ωμά, βραστά και ψητά λαχανικά όπως πιπεριές και μανιτάρια που μπορούμε να τα συνοδεύσουμε με γιαούρτι ή με τζατζίκι.
  • Όσπρια. Τα έχουμε σε ατομικό μπολ με λεμόνι και είναι μια υγιεινή επιλογή. Πρωτεϊνική πηγή φυτικής προέλευσης με βιταμίνες όπως του συμπλέγματος Β καθώς και σίδηρο, κάλιο, σελήνιο και μαγνήσιο.
  • Πλιγούρι βρασμένο ανάμικτο με ωμά λαχανικά ως σαλάτα για παράδειγμα ταμπουλέ ή πλιγούρι με γιαούρτι. Το πλιγούρι πλούσιο και αυτό σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυτικές ίνες, φώσφορο και σίδηρο.
  • Βραστά αυγά. Λίγες θερμίδες αλλά πολύ θρεπτικά προσφέροντας στον οργανισμό μας σίδηρο, ασβέστιο, χολίνη, σελήνιο βιταμίνες D, Ε, Β12 καθώς και ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα.
  • Ψητά ή βραστά πουλερικά που έχουμε κόψει σε μικρές μερίδες και μπορούν να συντηρηθούν στο ψυγείο μέχρι δύο μέρες και να καταναλωθούν με λαχανικά.
  • Για γλυκίσματα μπορούμε να έχουμε ζελέ ή ζελέ με φρέσκα φρούτα ή ζελέ με γιαούρτι. Επίσης με μέτρο μπορούμε να καταναλώσουμε γλυκά κουταλιού.

          Για ροφήματα μπορούμε να επιλέξουμε:

  • Mαστιχόνερο στο οποίο προσθέτουμε φέτες από λεμόνι ή δυόσμο και το έχουμε σε γυάλινο μπουκάλι στο ψυγείο.
  • Φρέσκο χυμό καρότου ή ντομάτας. Είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά όπως καροτενοειδή.
  • Ρόφημα βοτάνων όπως πράσινο τσάι, τίλιο, τζίντζερ και δίκταμο.
  • Κρύο ρόφημα κακάο χωρίς γάλα και ζάχαρη που έχουμε ετοιμάσει εμείς.

Τέλος μπορούμε ως ιδέα να βάλουμε φωτογραφία της ζυγαριάς μας έξω από την πόρτα του ψυγείου για να μας θυμίζει όλες τις παραπάνω συμβουλές..

Δεν ξεχνάμε, μένουμε σπίτι, δεν ανοίγουμε την πόρτα του σπιτιού μας για ασήμαντο λόγο αλλά ούτε και την πόρτα του ψυγείου. Ξεχνιόμαστε με οικιακές εργασίες, άσκηση, διάβασμα και επικοινωνία με τα αγαπημένα μας πρόσωπα.                     

 

Ευτυχία Γαλανάκου,                                                           

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος και Χημικός Α.Π.Θ.