Τρίτη, 22 Οκτώβριος 2019

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την ινσουλίνη και την αύξηση του βάρους

Με τον Jamie Eske

H θεραπεία με ινσουλίνη, μια κοινή θεραπεία για τον διαβήτη, μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους. Οι άνθρωποι που λαμβάνουν ινσουλίνη μπορούν να διαχειριστούν το βάρος τους με ορισμένες στρατηγικές διατροφής και τρόπου ζωής. Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Ένα άλλο όνομα γι ‘αυτό είναι το σάκχαρο του αίματος. Η ορμόνη λειτουργεί βοηθώντας τα κύτταρα του οργανισμού να απορροφούν τη γλυκόζη.

Η ινσουλίνη προκαλεί αύξηση βάρους όταν τα κύτταρα απορροφούν πάρα πολύ γλυκόζη και το σώμα το μετατρέπει σε λίπος. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε αυτό το αποτέλεσμα και διερευνάμε τη σχέση μεταξύ του διαβήτη και του βάρους. Δίνουμε επίσης συμβουλές για να αποφύγετε την αύξηση του σωματικού βάρους που σχετίζεται με ινσουλίνη.

Η σχέση μεταξύ της ινσουλίνης και του βάρους 

Η θεραπεία με ινσουλίνη μπορεί να προκαλέσει την αύξηση του σωματικού βάρους.

Η ινσουλίνη παίζει ρόλο στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στη μετατροπή της ενέργειας του φαγητού σε λίπος. Βοηθά επίσης στη διάσπαση των λιπών και των πρωτεϊνών. Κατά την πέψη, η ινσουλίνη διεγείρει τα κύτταρα των μυών, των λιπών και του ήπατος να απορροφούν τη γλυκόζη. Τα κύτταρα είτε χρησιμοποιούν αυτή τη γλυκόζη για ενέργεια είτε την μετατρέπουν σε λίπος για μακροχρόνια αποθήκευση.

Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από τις ανάγκες του σώματος θα οδηγήσει σε υπερβολικά επίπεδα γλυκόζης. Εάν τα κύτταρα δεν απομακρύνουν τη γλυκόζη από το αίμα, το σώμα θα το αποθηκεύσει στους ιστούς ως λίπος.

Όταν ένα άτομο παίρνει ινσουλίνη ως θεραπεία για τον διαβήτη, το σώμα του μπορεί να απορροφήσει πάρα πολύ γλυκόζη από τα τρόφιμα, με αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους.

Ο μη επεξεργασμένος διαβήτης μπορεί να προκαλέσει απώλεια βάρους, επειδή το σώμα δεν μετατρέπει τα τρόφιμα σε ενέργεια σωστά. Η λήψη ινσουλίνης επιλύει αυτό το πρόβλημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι μπορεί να παρατηρήσουν αύξηση βάρους όταν αρχίζουν να λαμβάνουν ινσουλίνη.

Διαβήτης και αύξηση βάρους

Η αύξηση του βάρους είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα του διαβήτη και άλλων ασθενειών που σχετίζονται με την ινσουλίνη.

Σε σύγκριση με άτομα που δεν έχουν διαβήτη, οι νέοι ενήλικες με διαβήτη τύπου 1 διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν υπερβολικό σωματικό βάρος ή παχυσαρκία .

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) του 2003, το 90% των ατόμων με διαβήτη τύπου 2 είναι είτε υπέρβαρα είτε έχουν παχυσαρκία.

Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη μπορεί να εμφανίσουν αύξηση βάρους ως παρενέργεια της θεραπείας με ινσουλίνη. Παρόλο που η βοήθεια ινσουλίνης ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης, προωθεί επίσης την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

Η μείωση του σωματικού βάρους μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να χειριστούν τα συμπτώματα του διαβήτη και ακόμη και να αντιστρέψουν τα υποείδη και την αντίσταση στην ινσουλίνη .

Μια επισκόπηση της ινσουλίνης

Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε προσεκτικά τις λειτουργίες της ινσουλίνης στο σώμα, τους τύπους της ορμόνης και τα προβλήματα που σχετίζονται με την ινσουλίνη.

Συμβουλές για την αποφυγή αύξησης βάρους στην ινσουλίνη

Οι άνθρωποι που παίρνουν ινσουλίνη για να διαχειριστούν τα επίπεδα γλυκόζης τους μπορεί να παρουσιάσουν αύξηση βάρους. Ωστόσο, οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να σταματήσουν να παίρνουν ινσουλίνη ή να παραλείπουν τις δόσεις, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες επιπλοκές.

Οι αποτελεσματικοί τρόποι αποφυγής της αύξησης του σωματικού βάρους που σχετίζεται με την ινσουλίνη περιλαμβάνουν:

Παρακολούθηση θερμίδων

Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη συχνά επικεντρώνονται στη διαχείριση της  πρόσληψης υδατανθράκων . Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να παρακολουθείτε τη συνολική κατανάλωση θερμίδων.

Τρώγοντας πάρα πολλές θερμίδες μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και αυξημένη αποθήκευση λίπους. Αυτό μπορεί να ισχύει ιδιαίτερα κατά τη λήψη ινσουλίνης.

Η μέτρηση των μερίδων και η τήρηση ενός ημερολογίου τροφίμων μπορεί να αποτρέψει ένα άτομο από το να καταναλώνει περισσότερες θερμίδες απ’ ότι χρειάζεται το σώμα του. Με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι μαθαίνουν ποια είναι τα μεγέθη των μερίδων που λειτουργούν καλύτερα γι ‘αυτά και δεν χρειάζεται πλέον να μετράνε και να παρακολουθούν την πρόσληψη τροφής τους.

Να ασκείται τακτικά

Η τακτική άσκηση κρατάει το σώμα υγιές και ανθεκτικό. Βοηθά επίσης να καίει θερμίδες, ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και προάγει την απώλεια λίπους.

Η ΠΟΥ συστήνει στους ενήλικες ηλικίας 18 έως 64 ετών να κάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης κάθε εβδομάδα.

Τα ευρήματα από μια πρόσφατη ανασκόπηση υποδηλώνουν ότι τα δομημένα  προγράμματα άσκησης θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη σε άτομα που έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη και διαβήτη τύπου 2.

Συνεργασία με μια ομάδα υγείας

Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπορούν να μοιράζονται πολύτιμους πόρους με ανθρώπους που αγωνίζονται να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος

Οι κατευθυντήριες γραμμές του Αμερικανικού Διαβήτη για το 2019 δηλώνουν ότι «Δεν υπάρχει ένα ενιαίο σχήμα για όλους τους ανθρώπους με διαβήτη και ο σχεδιασμός γευμάτων θα πρέπει να εξατομικευθεί».

Οι εγγεγραμμένοι διαιτολόγοι (RDs) μπορούν να συμβουλεύουν τους ανθρώπους σχετικά με τα τρόφιμα που τρώνε και αποφεύγουν με βάση την τρέχουσα κατάσταση υγείας και τους στόχους τους. Οι RD μπορούν ακόμη να αναπτύξουν εξατομικευμένα σχέδια γευμάτων.

Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης μπορούν επίσης να συστήσουν τρόπους για τους ανθρώπους να βελτιώσουν την υγεία τους μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο ανάπτυξης ασθενειών όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία και οι καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μπορούν να ελέγξουν τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης, καθώς και τα λιπιδικά προφίλ τους. Αυτές οι δοκιμές μπορούν να δώσουν στους ανθρώπους μια ιδέα για τη γενική κατάσταση υγείας τους. Οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να παρακολουθήσουν την πρόοδό τους για την επίτευξη των στόχων υγείας τους.

Τρόφιμα για κατανάλωση

Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να αποτρέψουν την αύξηση του σωματικού βάρους. Η ανάπτυξη ενός σχεδίου γεύματος με μια ισορροπία των θρεπτικών τροφίμων μπορεί να βοηθήσει. Μιλήστε σε έναν διατροφολόγο για αυτό, αν είναι δυνατόν.

Τα υψηλής ποιότητας, μη επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν λιγότερη ζάχαρη και λίπος. Αυτά τα τρόφιμα αυξάνουν τα συναισθήματα της πληρότητας και βοηθούν στην αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

Τα τρόφιμα για κατανάλωση περιλαμβάνουν ή περιέχουν:

 ολικής αλέσεως
 λαχανικά
 φρούτα
 γιαούρτι
 υγιή λίπη, όπως αβοκάντο, ξηροί καρποί και φυτικά έλαια

Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται περιλαμβάνουν ή περιέχουν:

 εξευγενισμένους υδατάνθρακες
 συσκευασμένα ή μεταποιημένα τρόφιμα
 πρόσθετα σάκχαρα
 trans-λιπαρά οξέα

Περίληψη

Η ινσουλίνη διαδραματίζει πολλούς βασικούς ρόλους στο σώμα. Ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, προάγει την αποθήκευση λίπους και ακόμη βοηθά στη διάσπαση των λιπών και των πρωτεϊνών.

Ωστόσο, η περίσσεια ινσουλίνης, λόγω της αντοχής στην ινσουλίνη ή της λήψης φαρμάκων για διαβήτη, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν αλλαγές στην τροφή και τον τρόπο ζωής τους για να αποτρέψουν την αύξηση του σωματικού βάρους που σχετίζεται με την ινσουλίνη. Η τακτική άσκηση και η κατανάλωση μη επεξεργασμένων τροφίμων, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, μπορεί να αποτρέψει την υπερβολική αποθήκευση λίπους.

Για όσους αγωνίζονται να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος μετά από αλλαγές στην τροφή και τον τρόπο ζωής, μπορεί να είναι καλή ιδέα να συμβουλευτείτε έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Μπορούν να προσφέρουν πολύτιμη καθοδήγηση για άτομα που προσπαθούν να διατηρήσουν ή να χάσουν βάρος.

Πηγή: www.medicalnewstoday.com

Αφήστε μια απάντηση